Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 10 november 2011

Fullmåne och Torshelgd

Idag blev det en utedag med katterna i kylan och frosten
De ville inte vara ute så länge,
vilket var tur för det var snorkallt,
men så vackert i all dimma!









Jag inväntar Månen, om den kommer synas i all dimma
och jag tänder Väntljuset (jag har ingen bra ljusstake så jag mar målat runorna på ett vanligt ljus)
denna Torshelgd och men än läser jag inte första versen...
Mitt ljus är väldigt stort, så jag bränner ned till första runan denna vecka
och börjar själva väntetiden nästa Torshelgd (den 17/11)
 

 
 
Magisk kram!
 
@ Huskatten: det enda som hände var att jag kom till nån "hjälp-sida" som berättade vilka format som fungerade... stort anti-klimax!
ville ju se en tomte.... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...