Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

måndag 2 maj 2011

Temperatur: nej

(nollgradigt) och det var det i natt och nu varnar de för snö.

(bilden är inte från idag)


Idag dog Cali, den knäppa lilla fisken.
Jag tänkte avliva henne igår, men jag kunde inte.
Hon dog i natt.

Hon ligger kvar på botten och räkorna frossar.
Jag ska snart plocka upp henne och göra vattenbyte,
men det är lika bra de får äta sig mätta först.
Det kanske låter grymt,
men va innehåller fiskfodret då? Frysmaten?

När mina fiskar dör - ej av sjukdom
Då får de ligga en stund (men jag gör alltid vattenbyte samma dag)
ibland återfinner jag de aldrig... hur noga jag än letar. Lika så bra.

Dags att dyka ned i algodlingen!
Magisk kram!

2 kommentarer:

  1. Helt vansinnigt! Det föll någon enstaka snöflinga när jag var i stan idag =/ Kunde inte tro det, men jag minns att på en av mina skolavslutningar i grundskolan haglade det, i Juni.

    SvaraRadera
  2. Det började snöa rejält på kvällen här, men det försvann lika fort som tur var. Men hagel på försommaren är väl ganska vanligt, speciellt i samband med åska? Iaf här uppe ;)det ger god näring till marken.
    Varma kramar!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...