Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

onsdag 4 maj 2011

Räkutfodring

Jag utfodrade räkorna dagtid häromdagen
Oftast utfodrar jag dem nattetid, i alla fall efter kl. 22 då lampan slocknar, men ofta klockan 01.00 då fiskarna verkligen somnat, så de inte jagar maten och äter upp den... de är nog tjocka.

Men nu blev det dagtid, gömd mat under alla marimos som de fick leta fram själva.
Det var tänkt till Freke the Timid (ål), för han är så mager. Gere the Great är dubbelt så stor som honom. Jag tror Freke hann få lite innan räkorna slukade allt. Han ser lite bättre ut.

Räkorna kan sitta i flera timmar och knapra på en bit
Smoker (amano)

Sakura (amano) på marimo

Taka (amano)

Taka simmar ifrån Freke (ål) med en matbit

Så här kan det se ut några dagar efter en utfodring:
bara skalet kvar när de ömsar och växer
Magisk kram,
ljus och frid!

2 kommentarer:

  1. Så häftiga! Ser räkorna alltid ut sådär när de fått mat? Hur ofta äter de?

    Ha en fin helg! :) kram

    SvaraRadera
  2. Jo, men ofta sker det nattetid så jag ser dem inte ;) de får några bitar i veckan, de stjäl även flingfoder och annat av fiskarna, så de äter nog dagligen.
    Trevlig helg till dig med!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...