Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

lördag 7 maj 2011

På rätt plats?

Ibland är det svårt att veta var man ska vara, man känner sig kluven och vilsen
Och frågan kommer: är det rätt att jag är här, eller ska jag vara där?

Men jag tror att vi alltid är på rätt plats,
även om det kan kännas fel för stunden.

Jag har haft en sådan helg.
Sorg, elände, stress, ångest...
men jag har fått tecken runt omkring mig som sagt: "detta är rätt nu, du är på rätt plats"

Jag såg skymten av Tyr i en korredor,
jag förstod att han gav ett tecken och jag skulle vara där

Jag såg även en soffa i skogen! (se inlägget Måne och Tyr nedan)
Då visste jag: jag är på rätt ställe, jag skulle se den soffan
Visserligen var det ingen röd, mjuk och lyxig soffa
Den var av trä, hård och gammal, men det var en soffa i skogen! De finns!

Det gäller att ha tillit, att lita på detta
Vi är på rätt plats


Magisk kram,
ljus och frid!

4 kommentarer:

  1. Håller med dig! Det är så svårt att veta vart man ska vara och man får dåligt samvete om man inte är överallt hela tiden, när det händer saker som påverkar en starkt. Men som du säger, så är man nog på rätt plats vid rätt tillfälle. Så det är bara att låta sig ledas. Lätt att säga, men svårare att utföra.

    SvaraRadera
  2. ja visst är vi på rätt ställe...vi kan ju inte vara någon annan stans än där vi är just nu (låter lite som en öst-klyscha, men ändå ;) jag hoppas att din vecka blir bättre än helgen som varit. kramar! :)

    SvaraRadera
  3. Ja, vi er der vi skal være akkurat nå, selv om det noen ganger kjennes tungt og det er vanskelig å stå i det... og selv om man har "redskapene"/indre ressurser til hjelp. Men livet går alltid videre, ting endres, og om en uke/en måned/et år kan alt være helt annerledes og mye bedre.

    Håper du har det bra nå!
    Klem

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...