Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

lördag 21 maj 2011

De kraftfulla urstenarna

Jag med många flera älskar sten och trä.
Träd gick jag igenom igår, men även trä är vackert, så som drivved och rötter från självdöda träd.
Dessutom är det smörgårdsbord för 1000-tals insekter.

Udda kärlek!


De kraftfulla urstenarna.
Att lägga handen mot en sten och känna dess energier. Det är magiskt.

För dagens inlägg drog jag runan Uruz.
Och tanken far direkt till urkon Audhumbla, denna uroxe, vicent eller myskoxe
Jag ser henne som en vicent, vår egen bisonoxe.
Men jag tänker inte tala om henne. Den heliga kon.

Jag tänker på urstenarna. De som bär på urgammal kraft och visdom. Helande egenskaper.
Magiska energier.

Och alla färger!
Några bilder från tidig vår, klicka på dem, zooma in och titta på alla färger i en sten :)








Magisk kram,
ljus och frid!

1 kommentar:

  1. Kraftfullt! Det skandinaviske grunnfjellet har sterke, urgamle energier. Og steiner formidler sin visdom og sine energier, når man tar seg tid til å lytte.
    Fantastiske bilder!

    Jeg har funnet en spesiell stein i skogene her. Stedet der den ligger er fullt av energi. Det er bilder av den på slutten av denne posten:
    http://fireairearthwater.blogspot.com/2010/11/walk-in-forest.html

    Fortsatt god helg :)
    Klem

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...