Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

onsdag 18 maj 2011

Frejsblot!

Jag saknar Frej, dags att blota till honom!



Frejsblot firas på Erikdagen den 18 maj, eftersom en del anser att helgonet Erik bara är äringsguden under en tunn, kristen fernissa. Utifrån det kan man tänka sig att det finns fler lokala helgon vars firanden är förtäckt hedniska gudar.

Fullmånen flöt förbi igår, och jag blotade till Tyr och Fulla.
Och i och med detta kommer en period av djup meditation och utlösande av undertryckt agggression, som mycket väl kan ha sin grund i sorg och besvikelser.
Mina drömmar just nu avslöjar mitt inre, mina undantryckta och glömda känslor.
Jag ska vara uppmärksam på mönster i mitt liv, som har sin grund lång tillbaka i tiden.

Hell Frej! Hell Gerd!
Äring och frid!

2 kommentarer:

  1. Jo, det var ju fullmåne igår...men jag såg den inte! Men men...kanske därför jag var uppe och nattsuddade hela natten till igår...
    Fina bilder! :)
    Jag tror nog att du har rätt, många lokala helgon har nog hedniska rötter :)
    Ha en fin dag! Kram :)

    SvaraRadera
  2. Härligt med blot... Vad har du att berätta om Tyr... Han intresserar mig lite...

    Krax och kram söta du...
    Lilitha

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...