Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

söndag 6 februari 2011

Räkorna är namngivna

Mina Cherry räkor har nu fått namn
Det blev Goliat, Artur och Ruben

Jag har dock inte sett Ruben sen han blev inkoppad

Men jag har lyckats fota Goliat och Artur.
För att ni ska förstå hur SMÅ mina cherry är så lyckades jag fota Goliat/Cherry tillsammans med Smoker/Amano.
Smoker är ca 2,5-3 cm och Goliat är lite i förgrunden (ni ser ju att bladet han sitter på är framför det som Smoker sitter på)
Goliats kropp (minus spröt) är ungefär som Smokers stjärtfena.


Artur

 Goliat

Klicka för att se dem riktigt bra. Lägg märke till de vackra ögonen. De syns så blekgula och pigga.
.
Fiskarna behöver fortfarande namn!
Förslag:
"röd" = Skana (orca, avliden, levde på Vancouver Aquarium, och en vild orca L79, Skana betyder "mördar demon", "övernaturlig kraft" eller "späckhuggare" på haida)
Sharkane (orca, avliden, levde på MLF)
Onyx (vild orca L87)
Den röda är otroligt dominant och har spöat "fläckig eld"

"fläckig eld" = Hjortrongull (Tom Bombadills fru "skogsrå")
Kelp (ja, "sjögräs", även en vild orca K42)
Cali (vild orca K34 betyder "hjärta")
Fortfarande sne-simmande mini-prinsessa

"metall blå" = Aluminium (p.g.a. Jan Bylund)
Spooky (en av Corky IIs kalvar)
Lapis (vild orca L103)
Denna är otroligt skygg!

Nu är det sena natten och räkor och ålar ska utfodras.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...