Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 18 februari 2011

Fullmåne

Det är fullmåne idag
och jag omringar mig med fågelsång och blåa färger
Helhet är dagens tema

Mandala, helhetssymbol, cirkel


Idag ska jag åkalla Lokes moder Laufey (Löv-ö)
Idag ska vi sluta cirkeln tillsammans med Loke
Vi ska dansa i nordisk valavisdom, vi ska lyssna till koltrast och näktergal
och rena och vårstäda! Ut med allt och pånyttfödas i månljus

Magisk kram!

4 kommentarer:

  1. coolt, jag pysslar oxå med vårstädning idag :) inte så mycket rening känns det som...men man får väl börja nånstans :)

    SvaraRadera
  2. Även fysisk städning kan rena nog så väl i själen och bland energier :)

    SvaraRadera
  3. absolut! och fysisk oreda (eller reda) påverkar energier i allra högsta grad...det är ju det hela feng shui filosofin menar på :)

    SvaraRadera
  4. Ja, det är det ju! Jag är inte ett dugg insatt i feng shui (tyvärr) men det låter vettigt, eller rätt, är nog det ord jag ska använda. Det är väl därför häxor i alla tider vårstädat ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...