Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 24 februari 2011

Min favorit dag

En hyllning till Jords son

När beskydd jag åkallar
Jag ropar efter Modes far
Han med handskar av järn och styrkebälte

Odens son dundrar över mosstäckt urskog
Bockarnas herre finns alltid närvarande
I haglets iskalla korn och i tordöns knall
I sommarregnets mjukhet och regnbågens skönhet

Sivs gemål bevakar jordens väsen
med stämma av åska och vapen av blixt
I Midgård vi tryggt kan vandra
med vetskap om sköld occh skydd mot thursar

När beskydd jag åkallar
Jag ropar efter Magnes far
Han med Mjölner i sin hand och Orm vid fot

Asmegin mullrar över brusnade älv
Jords son är alltid härvarande
I torkade tårar och lustfyllda hjärtan
I skördens frukt och brudens lycka

Truds fader välsignar jordens själar
Med fruktbarhet och stillhet
Midgårds väsen tryggt kan sova
I vetskap om rasa och ljunga mot thurs viner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...