Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 10 februari 2011

En soffa utav plysch

Hur kan en bild gräva fram så djupa känslor?
Ibland kan ett fotografi riva ned hela nutiden
Man fylls av känslor man känner från forntiden, sorg, glädje och längtan
Man fylls av känslor från framtida drömmar, sorg, glädje och längtan

Denna bild är en sådan.


Det är sommarstugan, och i den där blå soffan har jag sovit många nätter
Jag och min kusin, vi tillbringade stora delar av sommaren där
Och lyssnade på "lilla Björn och lilla Tiger" och "Mmm mmm mmm mmm"

Så, i vintras kom tanken. I "lilla Björn och lilla Tiger" sjunger de om "en soffa utav plysch"
Vi längtade efter vår "soffa utav plysch", njae, inte en riktig soffa utan våra drömmars mål
Då jag upptäckte att vi hade en soffa utav plysch (vi sov i den varje natt) vi hade vårat mål där
Våran resa på den platsen var våran soffa utav plysch...
Då.

Nu har vi nya drömmar och mål.

(del av texten)
"En björn och en tiger mot drömmarnas land
där solen som stiger alltid är varm
tillsammans på stigen som
leder dom fram

men nånstans måste dom tagit fel i valet utav stig
för cirkeln som de gick i ja den blev både stor och vid
och om man går i cirklar så hamnar man just där,
där man en gång startat där man påbörjat sin färd

de hittade sitt hus, de hittade sin å
de hittade sin bro där de en gång börjat gå

det här är panama, det är våra drömmars land
vi har gått rätt länge men nu har vi kommit fram

och du kanske tycker att de borde stannat kvar
och brukat det de haft och att färden den var nys.

men tänk på vad de missade och alla platser som dom sett
och inte fattat att de ville ha en soffa utav plysch"


Sorg, glädje och längtan.
Jag tror det är en sorg över att tid tar slut. En sorg långt bortom soffor utav plysch.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...