Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 4 februari 2011

Drakar

Jag är kär i drakar
Det är ett fantatiskt väsen, som finns så gott som i alla kulturer och religioner
De ser bara mycket olika ut

I kristendomen heter draken ofta Djävulen
I Kina sover de och väntar på att vakna och bringa lycka
Vi har Lindormen, eldsprutande drakar och vattendrakar i norden

De kan ha formen av en ödla, en orm eller sagans drake
De kan leva i vattnet, i grottor, i luften, i elden, i norrskenet
De ka vara stora som berg eller rymmas i din hand

Jag har många favoriter, som jag kommer presentera
Här kommer en färgglad lyckodrake, som jag aldrig målade färdigt svansen på


Magisk kram

2 kommentarer:

  1. Tack för ditt besök och din kommentar på bloggen! Jag kommer att sakna Övik, men jag känner också att jag kommer att trivas i Östersund. Intressant att få ta del av din religion! =) Du skriver bra och intressant!
    Jag önskar dig allt gott i framtiden och kanske ses vi något! Hör gärna av dig om du är till Östersund något! =) Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Tack :)
    Ö-sund är en fin stad. Jag hoppas verkligen du kommer trivas där! Kommer jag dit någon gång kommer jag höra av mig, alla jag känner har typ flyttat därifrån av olika anledningar som jobb och familj.
    Jag kommer väl titta till din blogg då och då ;) Du har en riktigt trevlig blogg att läsa. Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...