Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 26 januari 2012

Svar på min häxkonst - 8

Foto på en magisk plats utomhus

En magisk plats för mig borde inkludera havet eller ett träd, möjligtvis även en sten
men jag ska välja en plats... hur ska det gå? Jag har ju så många!

Min favorit gran med stenen, Amon Sûl eller fäboa?

Den svarta stranden? Nån av vulkanerna? Eldens stad?


Berget där korparna har sitt bo?
Ja, den kullen får det bli!

Kullen kallas Kanknäset, för det sägs att en kank som skulle slaktas fick sitt huvud avhugget och sen flög han till den udden. Ingen vet vad som hände med den sen, men korparna blev nog glada :P

Den där sjön är också magisk, den viskar, sjunger och har en död människa som inneboende
Man har hittat kanoten, men inte paddlaren, så var han är, återstår att se
(ni förstår, jag dyker inte till botten av den sjön! Jag kan inte heller, den är ca 30 m djup)


Det är en vacker plats. Otroligt vacker, men kuslig.
Det är nånting med den där platsen... mer än döingen som driver runt där nere.

Och det passar mig. Min perfekta magiska plats, med inslag av spöken och mysterium.
Detta är en liten film från den sjön, med storspovssång


Magisk kram,
ljus och frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...