Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

måndag 2 januari 2012

Förväntningar, drömmar och livsmål

Vad förväntar jag mig av det nya året?
Vad vill jag med 2012?

... para, para paradise ...



Egentligen ska jag inte säga så mycket om mina planer
och de drömmar jag nu har framför mig,
för de är så vaga och overkliga

Mitt liv rör sig i cykler, med obestämd tidsintervall
Jag lever på topp, jag lever ut en dröm - sen faller jag och landar hårt
Och så påbörjas nästa dröm

Jag faller just nu, i hopp om att landa i en dröm
Vattenytan är ganska hård innan man kommit igenom och drunknar


Vad är upp och vad är ned?
Om jag dyker kommer jag till ytan då?
Kommer jag klara det då?
Kan jag nå mitt mål då, min dröm..?

3 gånger har havet försökt ta mig...
3 gånger har jag överlevt
Är jag dum som drömmer?

... para, para paradise ...

Vi lär märka om jag lyckas :D

Magisk kram,
ljus och frid!

4 kommentarer:

  1. Nej, jag tror aldrig det är dumt att drömma. (Men alla tror ju inte likadant som jag förstås :-) )
    Jag tror drömmar är bra, sedan kan man behöva vidta säkerhetsåtgärder när man ska förverkliga dem. (Även om jag inte vet om just det där med havet var bokstavligt eller bildligt.)
    Simma i ljus och frid under det kommande året!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker alla ska tänka som oss ;)

    Tyvärr så är det både bokstavligt och bildligt ;) jag drömmer så om havet, men en dag kommer det sluka mig hel *nomnomnom*
    Det är en risk jag får ta om jag ska ut på det :)

    Må ditt år bli underbart :) kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Nej du är inte dum som drömmer. Utan drömmarna skulle livet bli för torftigt. Håll drömmarna vid liv :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...