Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 13 januari 2012

Första Fredagen den 13:e

Fall inte av stolen nu, du skeptiska och vidskepliga varelse
som tror att detta är en otursdag!

Detta är ingen oturdag - som jag nämt förut i ett antal inlägg

Detta är Gudinnans dag, eller ska jag säga Gudinnornas dag
för jag tror ju på fler än en
En dag då jag ägnar Gudinnorna lite extra uppmärksamhet

Det jag tycker är mest roligt med just denna dag är att
det är den första 13:e dagen detta år och den infaller på en fredag
Jag hade först inte tänkte skriva något om denna dag,
men kunde inte låta bli, den första fredag den 13:e

Jag har varit ute i snön, på polisstationen, och ätit två luncher idag
Upptäckt att ekorrarna är kvar och möxat in en cykel på altan
Jag blev kall där ute i snön och har nu två katter som värmer mig med sitt spinnande
Kan det bli bättre?

Jag vet inte... jo, jag har fått en kopp kaffe oxå nu :)

Och jag njuter av denna låt:



Ha det bäst alla där ute i cyberspace som läser detta
Magisk kram!

ps. som grädde på moset har jag fått veta att jag ska få en bok oxå!
Sicken toppen dag! :D
Nu fattas bara att jag startar den nya bloggen.
Ja, det kommer en ny blogg och då kommer denna bli ganska inaktiv ;)
Lugn, ni kommer få den nya adressen då den börja gälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...