Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

måndag 9 januari 2012

Fullmåne, rening och rötter

Idag blev det en ritual för rening, med salt, oljor och långt bad
Jag kastade av mig det gamla året och går nu in i det nya - på riktigt

Jag drog runan Dagaz för vilken nivå rening sker

 - ny livsinriktning, genombrott, total transformation,
   död och återfödsel, end of the world as you know it -

Känns som om det är på rätt väg

Jag ska söka efter mina sanna rötter nu,
de som inte har med familjetillhörighet att göra
Jag tror jag vet var jag kan ha mina rötter
Jag har en stark aning om var mitt hjärta finns



Jag ska även i min gudomliga fullmånevandring fördjupa mig i Ull och Fjorgyn
Vi får se vilken visdom de kommer med. Välkomna!
Jag tackar Frej och Freja och lämnar dem för denna gång. På återseende!

En underbar Fullmåne tid till er alla
Magisk kram,
ljus och frid!

2 kommentarer:

  1. Masse lykke til :)
    Og god fullmåne til deg også.
    Klemmer!

    SvaraRadera
  2. vad trevligt att du tittade in hos mej :) ja, det var sannerligen ett lustigt sammanträffande med kristallkulorna :)

    när jag ändå är här och ser att du haft frej och freja på tråden måste jag bara fråga om du läst johanne hildebrandts böcker om sagan om vanaheim. jag kan tänka mej att du gjort det men om du nu skulle ha råkat missa dem så är det en fin triologi som jag tror du skulle gilla =)

    ha en fortsatt fin fullmånekväll!
    blessed be

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...