Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 12 januari 2012

Svar om min häxkonst - 5

En favorit: Gudinna

Jag får väl ta mina fulltrogna då - Frigg och Hel.
Jag känner hur Frigg har klivit tillbaka och Hel kommit mig mycket, mycket närmare.
Men även Ran.

Hel.
Lokes och Angerbodas dotter. Fenris och Jörmundgands syster.
Dödsgudinna. Mångudinna.
Återfödsel. Transformation. Livets cykel.


Min relation till Hel.
Jag har alltid gillat denna gudinna, jag har alltid varit i kontakt med döden. Det vet ni ju nu.
Och nu har jag kommit till en punkt i livet då stora förändringar sker
Enormt stora, och Hel är där genom denna transformation




Ran.
Ägirs maka. Morder till 9 döttrar.
Havsgudinna. Mångudinna.

Havet har alltid kallat på mig, och Ran har alltid varit en favorit
Och just nu känner jag havet extra mycket
Jag vill vara på den plats där lava och hav möts

Min bild av Ran, som bär sina barn tillbaka till havet, bort från människan.
(ingen delfin eller val är skal enlig, varken mot varandra eller mot Ran - eller det kan jag ju inte säga, jag vet ju inte hur stor Ran är...)


Blodughadda.
En till favorit - Rans dotter.



Magisk kram,
ljus och frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...