Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 24 januari 2012

Svar om min Häxkonst - 6

En favorit: Gud

Loke.
Vem annars? :P

Ni har fått läsa mycket om Loke på min blogg,
framför allt när jag skrivit om Jörmundgandr och tavlan jag målar

Så vad mer finns det att säga?

Mina personliga upplevelser med denna gudom?
Det känns lite privat faktiskt...

Ladda upp en bild på min gudastötta av Loke?
Nej, den är faktiskt nedpackad nu i en magisk låda,
eftersom mitt altare är nedpackat
Och den kommer ni kanske få se då jag kommer till frågan om Altaret

Vad ska jag då berätta om?

Jag kan berätta om Lokes stora tålamod.
Det tålamod han har då en rastlös, vimsig sak som jag ska meditera
Nu kommer vi in på personliga upplevelser ;)
men det bjuder jag på denna gång,
jag ska släppa in er i min värld

Jag hade under en längre period gjort dagliga Bergsmeditationer
då jag en dag kom in i meditation som kändes extremt bekant men var ändå helt ny
Det var en stor urskog istället för den lägda jag alltid startade på
(ni som är van BM vet vad jag menar)

Jag mötte Loke i skogen, vi traskade iväg genom skogen
men jag kunde inte hålla hans tempo
Satan vad han kan springa!!
Vi skulle hitta min egna plats, som sedan blev starten på Lokeshem

Jag tappade disciplinen, och ju längre bort jag gled
desto mindre blev jag och desto svårare var det att hänga med

Lokes mål var att jag skulle komma så långt bort ifrån den fysiska världen som möjligt - utan astral resa... gah!
Ju mer jag slappnade av, och försvann in i meditationen desto större blev jag och desto lättare gick det
Min fysiska kropp kämpade emot och drog i mig för uppmärksamhet
Den utsatte mig för smärta bara för att få mig tillbaka

Det tog tid. Mycket tid innan jag nådde målet.
Ibland var jag så liten att blåbärsriset var en djungel,
men då jag sackade efter stannade Loke och fick mig att nå den högre nivån
Sakta, sakta höjdes min medvetenhet, min disciplin, min energi

Och tillslut nådde jag vårat mål, mitt mål,
och jag upplevde en sådan andlig frid
Min fysiska kropp var försvunnen, men jag hade inte gjort en astral resa
(jag kommer till det i ett annat inlägg)

Jag stannade på den platsen tills jag var så fylld av energi att jag trodde min ande skulle spricka
Tid, rum, allt hade försvunnit ur mitt sinne

Vi gick sedan sakta tillbaka,
tillbaka vägen var en långsam promenad, nu hade vi inte bråttom,
vi talade om djupa saker, och jag fick nya insikter om hur jag skulle leva i nuet
(vilket stör väldigt många människor eftersom de inte kan leva i nuet)

Jag var helt plötsligt i min kropp igen, men jag kände min ande på ett nytt sätt

Detta är flera, flera år sedan,
men än idag krymper jag när jag inte har den rätta disciplinen,
det är en indikator för mig så jag vet var jag står energimässigt
Och det tackar jag Loke för :)

Magisk kram,
ljus och frid!


ps. Ja, jag har ny design igen. Jag bytte idag "Vinterkorp" till "Snöfåglarna Hugin och Munin"
Ser ni dem på kvisten? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...