Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 22 december 2011

Vintersolstånd och solvända

I år blir det en liten egen ceremoni och blot, och trumresa
och jag hälsar de solgudar, solgudinnor, vintergudar och vintergudinnor jag vill
Jag skriver inte ut några namn, för då tar det väl hus i helvete

Och jag delar denna lilla film också
för att höja mys- och glädjefaktorn nu i juletid

Smokey leker med ett papper,
Börne har fått en liten bit, han vill ha mer papper men får inge,
och när han inser att Smokey inte kommer dela med sig så går han sin väg
Då passar Smokey på att ta Börnes bit också!
Se hela, och skratta lite :)



God jul, Merry Christmas, Feliz Natal

Magisk kram,
ljus och frid!

5 kommentarer:

  1. Hoppas att du fick en underbar ceremoni.

    Ha en fin yule/solvända fina du...
    Lilitha

    SvaraRadera
  2. Hmm..."hus i helvete?" Jag kan inte förneka att jag blev väldigt nyfiken. Det är mänskligt att vara nyfiken. :-)
    Hoppas du får en fin högtid på alla sätt.
    God Jul!

    SvaraRadera
  3. WTW: finns en viss bloggare där ute som tycker allt jag säger är fel, så jag har valt att hålla käft om seden och asatron ett tag till denne idiot ger sig och försvinner.
    Det är en mycket lustig person (som jag inte kommer namngiva eller länka till) som anklagar andra på alla möjliga sätt, ex. för att läsa på wikipedia men refererar alltid själv till wiki (jag själv avskyr wiki men så är det som student och då är det ett big no-no)... han påminner om den som tyckte illa om alla häxor utom sig själv, som vi talade om tidigare. Då förstår du hur jag menar.

    Jag tror jag har din mail kvar, så jag kan maila bloggen om du vill...


    God jul :)

    SvaraRadera
  4. Ja tack, varför inte... ;-)
    Nyfiken var ordet sa Bull.
    Trist när någon som bara retar sig på det man gör inte kan strunta i en istället för att bråka med en. :-(
    Jag tycker i alla fall om att läsa det du skriver.
    Ha en underbart magisk högtid i vintermörkret!

    SvaraRadera
  5. God jul til deg :)
    Håper du hadde en fin seremoni.

    Jeg var også på vintersolvervs seremoni i går. Det var så fint!
    Og nå går vi mot lysere tider.

    Juleklemmer :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...