Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

lördag 17 december 2011

Inte försvinner jag inte...

För det först: tack för erat stöd! :)
Det värmer att ni finns där ute, i motvind.
Personen ifråga har tydligen läst mitt inlägg och åtgärdat länkandet men inget annat
Inte ens bett om ursäkt eller något...
Jag tänker inte hänga ut den personen här, för det är det inte värt
men förhoppningsvis försvinner mitt namn från bloggen
och påståendet om att denna person känner mig när den inte gör det

För det andra: så lätt blir ni inte kvitt mig
Jag blir bara så förvånad när medhedningar och medhäxor beter sig som pro-caps...
Jag tycker synd om er... dig...

För det tredje: mitt liv rullar på i lycka

Fladdermössen förföljer mig fortfarande
(Batman maraton (haha!) och mediterande och målandet fick det inte att försvinna, dessa fladdermöss verkar komma med mer än ett budskap... blir ett pussel att finna alla.
Det är inte så längesen berguven gjorde så här mot mig också)

och den andliga världen är otroligt påtaglig just nu
Jag hade en tanke på att blogga så fort jag upplevde något (när jag är avstäng och nedkopplad)
bara för att se dess omfattning, men då skulle jag inte få mycket annat gjort

Några händelser bara...
Jag vaknade här om morgonen och upptäckte att ena av mina skor var knytna
Jag kan varken få av eller på de skorna utan att knyta upp dem,
men på morgonen var den knyten

Senare ropade någon på mig, så tydligt, så tydligt
Fick svar i en meditation senare

Imorse tittade jag å katten Börne på tv
och vi följde efter ett ljud av fotsteg genom hela tv-rummet (med blicken)
Först trodde jag det var Smokey men där var ingen..
och jag letade reda på Smokey som låg och sov i trappen...

Idag hällde jag upp ett glas julmust och gick sedan för att hämta en sak
När jag kom tillbaka var halva glaset uppdrucket
(nej, det var inte skummen, den hade redan skjunkit och jag fyllt upp hela glaset)

Idag blåste en iskall vind rakt igenom mig
vilket gjorde att jag vakande till och fick inspiration

Nån har sin hand på axel just nu...
och jag ska försvinna
... som en M. mirus mitt ute på Atlanten

Magisk kram,
ljus å frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...