Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 30 december 2011

12 bilder - 1 år

Januari - Lugn och lekande lätt start, men andlig
Året börja med en liten (sen) julafton med underbara släktingar,
uppsatsen börja skrivas och terminen tar fart!
Jag får även uppleva närkontakt med skrömta (se inlägget: Skrömta, visst finns de?)


Februari - resan till mitt första fjäll
Åker iväg för att se mitt första fjäll, norrlänning som man är... för ett skoterköp
I övrigt insnöad i plugg

Mars - en skoter, to skoters, tri eller flera skotran
Far på vinteryran i Långviksmon och njuter av väldigt många skotran,
isblåst och solsken, och trevligt sällskap
 

April - natur, natur, natur
När värmen smyger sig fram kommer även jag ut ur idet
och njuter mer av skog och mark,
leker en hel del med kameran också,
som fick vara med om sin första regniga dag i skogen
(tur att den har en egen, gul regnjacka)


Maj - Ny vänskap
och vi startar vårt blotlag och sommaren är på intåg
Jag upplever sorg och förtvivlan i släkten,
det blev stor pluggpaus och familjen är viktigare än allt annat,
men det vände till lycka och glädje och jag är redo för en rolig sommar

Juni - Seinfeld i fjollträsk
Uppsatsseminarium, fil. kand. och jobbstart,
midsommarblot och sommaren drar igång på riktigt
Långkallingarna, tjocksockarna och vantarna läggs på hyllan
(Karin da Silva trampar mig på tån!)


Juli - skön sommar, havet, fest och glädje
Jag reflekterar tillbaka på sommaren och inser att jag gjorde inget... eller?
Jo, jag hann med massor!
För första gången i mitt liv har jag en spellista med skitmusik,
bara för att den (skit)musiken ger mig så underbara minnen

Augusti - en underbar sommar tar slut
med vänskap, traktorer som nästan välter, ogräs, felvända handskar,
ungdomar, intejpade vattenflaskor, ägg, rockklassiker, skratt, cp-gubbe på J *argh*

September - Lucky Left Side
Den efterlängtade resan till Hökarnas öar, tillbaka hem igen,
bada i vattenfall mitt i djungeln och vulkankrater på 40 grader, äta och dricka gott,
simma med 3 delfinarter, se en fjärde delfinart
och så valen Ran som lyfte sin fena för att vinka farväl på sista WW

Oktober - möten och närhet
En stilla månad av meditation, affirmation, pistvakt och plugg!

November - att bli hel igen
I november kom den stora smällen, de negativa och svartsjuka människorna
De som försökte välta mig, men föll själva *haha*
Jag blev sviken och började återigen tappa tron på människan,
...en relation som redan var skadad...
Som utomjording och korp har jag svårt för sådana människor
Dödslängtan föddes igen... *Picard, beam me up* som Evans sa
Jag lämnade skiten och upplevde så mycket underbart på det andliga, mentala och fysiska planen
Främst andligt :) Hel kom
och jag lärde mig även att det finns underbara människor där ute
Riktigt vänner! Jag älskar er!

December - gryning på en magisk plats
En underbar månad av ljus och kärlek, men även stress och ångest pga plugg
Men ingen julstress och julafton på den bästa platsen på jorden, med de bästa människorna
och så ett underbart slut på detta år, i goda vänners sällskap


Ska jag sammanfatta 2011
så blir det mycket nya människor, ny vänskap, glädje och fest
och så, en fin examen :)
plus ett glädjebesked idag att jag kanske inte blir kvar i Sverige för evigt
Atlanten kallar

Tack för detta år,
nu ger vi oss av in i nästa :)

2 kommentarer:

  1. Vilket spännande år! Men nu läter det ju nästan som att 2012 kan bli mer spännande..?
    Jag vill önska dej ett jättefint och Gott Nytt År! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett händelserikt år för dig. Önskar dig ett spännande och intressant 2012, är lite nyfiken på vart du är på väg, Atlanten förstår jag men vart? :) Själv önskar jag mig till Cornwall.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...