Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

onsdag 14 december 2011

Don't, please don't

Don't drink and drive
(you can spill out your drink!)

Nej, seriöst,
se denna kampanjfilm och fundera en stund: http://www.youtube.com/watch_popup?v=Z2mf8DtWWd8

Och alla gångare: använd reflex!!! Ni syns inte!
Ni syns inte även om ni är mitt inne i storstaden,
eller går där det finns gatubelysning.
Även om det är bilistens fel så är det på DIG det gör ont,
det är DU som hamnar i rullstol, det är DU som hamnar i graven
Det är DINA anhöriga som får sorg
inte bilisten

Tänk på dig själv en stund.

Magisk kram,
ljus och frid!

2 kommentarer:

  1. Bra skrivet! Och alla cyklister: använd ljus!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt. Jag minns när det blev lag på att alla bilister måste stanna när det kommer en gående över ett övergångsställ. Även om det är bilistens "fel" om det händer nåt så är jag inte villig att satsa mitt liv på att alla andra följer lagen...därför går jag aldrig förrän jag ser att bilen verkligen saktar in.
    Ha de jättefint! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...