Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 18 augusti 2011

Vad synd då...

Det där med synd har jag aldrig fattat

Man måste vara döpt för att ta nattvarden
Jag är inte döpt... inte konfirmerad... inget...

Jag har tagit nattvarden 3 gånger... ingen stoppade mig
Men så fick jag höra att ta nattvard odöpt var extremt förbjudet.. *oops*
Att man skulle då dricka domen över sig... (straight to hell var det ja)
En lustig dikt dök upp i mitt huvud strax efter jag fick höra det ;)


Vad synd
Jag har nog syndat mer än en mördare, en våldtäkts man, en tjuv…

Jag har hållit djävulen i hand, jag har kysst den.
Jag har dansat med Lucifer. Jag har druckit Lucifers blod, och det smakade bitterljuvt.  
Jag har druckit domen över mig, och bara skrattat.
Värst av allt, jag gjorde det tre gånger – en för Fadern, en för Sonen och en för den helige Anden – och jag skrattade varje gång!
Nästa gång blir det för den fjärde kraften – Lucifer.
Då finns ingen återvända, då är domen fallen.
Jag kommer aldrig be om förlåtelse, mina synder är allt jag har.

När jag går där mot domen kommer jag se en stjärna lysa.
En ledstjärna så jag vet vart jag ska gå i mörkret och tystanden.
Jag delade hans blod, vilken annan väg finns där?

I tvivlen, i fruktan, i vånda och ångest, i fullkomlig smärta, kommer jag vingla fram.
Berusad av hans blod som ett fyllesvin.

Jag måste ge upp mig själv, så han kan sluka mig. Så han kan förtära och fördärva mig.
Lämna mig i total förödelse och helt förlorad, men i hans ägo. Lekande, dansande, älskande."

Det har blivit en del texter och dikter i ämnet Synd, Lucifer och provokation med åren
Love it.


Kroppslig synd
Förlåt mig Fader
Ty jag har syndat
Och njöt utav det

Jag gjorde det med glädje
Jag syndade utifrån mitt hjärta
Jag följde honom in i elden

Förlåt mig Djävulen
Jag har syndat med dig
Och jag njöt av det

Dansa med mig i Eldmånens sken
Ta mig från alla håll
Plåga mig, tortera mig

Förlåt mig min kropp
För att jag syndade
Dina ärr består

Men du skrek efter det
Jag kunde inte sluta lyssna
Du krävde njutningen


Att missa målet
”Synda” kommer ursprungligen ifrån pilbågsskytte. Det betydde att man missade målet, och måste göra om allt igen. Ladda ny pil, spänna strängen, sikta och skjuta på nytt.

Jag har syndat
Alltför ofta

Jag syndar nu
Hela tiden

Men Gud verkar ju förlåta allt
Så det spelar ingen roll
Jag kan synda hur mycket jag vill
Jag kommer ändå till himlen

Jag sköt med pilbåge
Och missade målet

Jag sköt med pilbåge
Och syndade

Men det gör ju inget
Jag kan synda med varje pil
Jag behöver ju bara ladda om
Och försöka på nytt

Jag ska synda
För alltid

Jag ska synda
Konstant

Jag tänker leva livet
Jag tänker sluta tänka och ångra
Och vad gör det om jag missar?
Jag har gott om pilar




Loke i mig skrattar och hädar. Jag är på sådant humör!
Jag ska publicera en novell imorgon som jag skrev för flera år sedan
Magisk kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...