Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 23 augusti 2011

Calling for your feet to stray

”The Road goes ever on and on, down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone, and I must follow, if I can
Pursuing it with eager feet, until it joins some larger way
Where many paths and errands meet, and whither then? I cannot say
The road goes ever on and on…”




Jag vet inte vilken som är bäst - jag älskar båda!!!


Magisk kram,
ljus och frid!

1 kommentar:

  1. Svar:
    Hej!
    Och tack för ditt svar!
    Det tröstar mig. Inte för att jag måste få "bekräftelse" eller "medhåll" utan för att det gör att jag inte känner mig så ensam (för det gjorde jag när jag hade läst texten minns jag) och för att det gjorde att jag inte kände mig så vilsen.
    Det är så lätt att känna sig osäker när man är ny i något, fortfarande söker och inte har hunnit blir så säker i sitt vägval ännu. (Jag är igen tonåring längre utan har blivit en "stor flicka", men jag har befunnit mig i den där "nybörjare/gröngöling"-situationen förut i andra sammanhang och nu gör jag det igen då jag nyligen hittat nyhedendomen.)
    Och visst tycker jag också att det finns mycket i texten som stämmer - det är ganska sällan någon har alldeles fel i varenda detalj (möjlgen SD då!), men man kan dra olika slutsatser av saker och ting och slutsatsen här tyckte jag var så sorgligt exkluderande mot många.
    Tack än en gång fina Korpöga!
    Jag ska fortsätta njuta av dina små guldkorn till texter och dikter och begrunda dem.
    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...