Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

måndag 31 januari 2011

Fisk och räksoppa och Namn hjälp!

(inlägget ihoplsaget med ett tidigare)
Nykomlingar i avkariet idag!

I min fisk- och räksoppa på 56 L kom idag tre nya guppyhonor och 3 cherryfire-räkor

Sedan tidigare bor där 2 guppyhonor, Yaka och Nepo (egna yngel, ca 2 år)
3 amanoräkor, Sakura, Taka och Smoker (hanar, 5 år gamla)
och 2 kuhliålar, Gere och Freke (ca 2 år)

Hjälp mig döpa mina nykomlingar!!
Nu när de är inkoppade och hyffsat vana vid sin nya miljö
På fiskarna vill jag ha feminina namn, gärna mytologiska och vackra
Men de ska gärna passa ihop med Nepo och Yaka

Först ut: en "rödgrass" guppy hona
(Skana?)


Nr. 2 är en "eldfilegran" hona


Nr. 3 är en "metall" hona


Och så tre bäbischerry, svåra att fota men har redan hittat käk :D
Mina amano har manga-inspirerade namn, och cherry kommer också ursprungligen från Taiwan/Japan, men namnen får vara vad som helst


Kom igen med förslag!
(jag har ju haft x antal fiskar och räkor så om namnet klingar för likt ett annat, eller är redan använd kommer jag inte ha någon "Ignis II")

Kan du vad färgerna egentligen heter så skriv gärna!!

Amanoräkan Smoker:

2 kommentarer:

  1. Jag är dålig på namn, så jag kan inte hjälpa dig där. Men kan vara roligt att se dom i verkligheten. Är detta en helt ny konstellation eller fanns det fiskar i akvariumet sedan tidigare?

    SvaraRadera
  2. Det fanns 2 guppyhonor, 3 amanoräkor och 2 ålar sen tidigare :) och oinbjudna snäckor, men de är duktiga på att äta alger så de är välkomna.
    Det har varit ett stillastående akvarium i kanske 1,5 år, så det har vart lite tråkigt. Så snubbla jag över cherryräkorna och fick en kick :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...