Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

måndag 17 januari 2011

Blodughadda

Detta är Rans 3:e dotter Blodughadda
Min favorit. Den vilda med blodrött hår... likblek som dödens gudinna.



Jag har avbildat henne med en at. fläckig och en pantrop. fläckig delfin
I nattens mörker drar hon ned eld och blixt i havet. Storm skapas.

Hon balanserar ditt blodflöde och ditt månflöde
Det sägs att du kan blota ditt blod, röda snäckor
eller andra föremål som förknippas med Blodughadda och havet.

Men vad ska blodets och havets gudinna med det till?
Vem ger snäckor till havets gud? De som har så många.
Det gäller att hitta vad de inte har och vill ha.

Guld är populärt bland havets invånare. Fråga mig inte varför.
De uppskattar sång och musik vid stranden, de uppskattar när man matar fiskar i en sjö.
När man städar bort skräp.

Tänk på att inte skräpa ned när du blotar. Lämnar man en guldpeng kan man gärna lägga den så någon annan kan hitta den. Då sprider man glädje.
Den symboliska handlingen är gjord, Blodughadda har fått guld till sin skatt, men den fysiska guldpengan kan man ge bort. Ta hem den igen och skänk den till Rädda Östersjön

Det uppskattar gudarna och då ökar man flödet i världen. Men glöm inte att säga det till Blodughadda så hon inte tror du stjäl av henne. Berätta vad du tänkt göra med den fysiska slanten.

Magisk kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...