Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 27 januari 2011

Du är bäst!

Jag förstår inte varför det är så svårt att säga komplimanger rakt ut på en gång?!

Jag kan tänka på saker men jag säger det aldrig.

Hur ska den andra personen då veta att jag tycker denne är vacker?
Har fina kläder, eller fina smycken, eller är fin i håret?
Att denne har en fin röst eller är riktigt duktig på något?

Jag måste öva på det. Att våga säga bra saker rakt ut.
Jag tror världen kan bli lite bättre om vi vågar slänga ur oss komplimanger.

Nästa steg är att våga ta emot komplimanger
Jag har lättare att ta emot en komplimang om jag får den över internet, eller på annat sätt på distans.
Men när någon säger något till mig, öga mot öga, tycker jag det är hemsk.
Självförtroendet måste upp!


Katter har inga sådana problem.
Jag ska nog försöka lära mig det av katterna.

Magisk kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...