Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

lördag 29 januari 2011

Fjäder

Igår föll det ned en fjäder på mig och min mor
När en fjäder faller och det inte finns något källa som den kommit ifrån, är källan en ängel
Vi letade länge och hittade ingen källa till den, så vi kom fram till att det måste vara en änglafjäder
eller från diserna, de bevingade diserna, ljusvarelserna (ej ljusalfer)

De första änglarna (först var Gabriel) som avbildats (i kristen mening) har inga vingar
Det tog de från andra väsen, daimons och diser... nu har jag inte namnen på alla dessa varelser
Men de (första kristna) behövde ett svar på hur de kunde flyga mellan himmel och jord,
och de gav dem vingar, och daimons blev vad de kristna kallar demoner...

I  nästan alla religioner finns det ljusvarelser/andar, som påminner om änglar, så att det finns universiella varelser som vi alla tolkat olika, är inte så konstigt

Anyway, jag fotade fjädern och lät den sedan fara dit den ville...


Magisk kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...