Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 26 november 2010

Stanna upp och njut ibland

Kom ihåg att ta en paus då och då och njut

Jag fick en paus igår och fick gå på Modo-Timrå matchen i all hast. Jag förstod nog inte det igår men det var en behövlig paus och idag har jag nyladdade batterier.
Tack vännen :)

Trots Modos förlust igår så insåg jag vikten att hockey i fjol för mig. Jag och sport? Har varit en dålig kombination, men förra hösten insåg jag att hockey är roligt att titta på.
Det är intelligens- och prestationsbefriande för mig som åskådare. Det har blivit mitt sätt att slappna av på.

Jag målar och mediterar för att slappna av.
Men att måla blir ändå en form av prestation, även om jag bara låter färg flöda... hjärnan jobbar även om jag njuter av den sortens jobb.
Och meditation kräver tid, att få vara i en privat sfär och ofta kommer guider och hälsar på. Det har jag inget emot, men den blir en prestation att uppleva allt som kan hända... jag vet inte hur jag ska förklara men alltid händer det saker inom mig när jag mediterar. Det är mer en resa än avslappning.
Den senaste tiden har Tyr försökt få mig att koppla bort "prestationen" från meditationen. Han är inte den första. Jag är en dålig elev.

Sen är det gemenskapen runt hockey. Vi är alltid ett gäng som samlas och tittar.
Det blir en skön stämning och den är prestationsfri.

Du som följer min blogg men inte sett bloggen "Lycka för mig!"av Carro.
Kolla in den för där får man inspiration!

Magisk kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...