Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 25 november 2010

Hemlängtan

Att komma hem. Att längta hem.

Jag vet nu vad den känslan är. Jag vet vart den föddes.
Om man en gång varit hemma längtar man alltid tillbaka.

Jag talar alltså om Döden. Jag har en gång smakat Dödens härlig och längtar alltid tillbaka.
Ordlösa känslor sliter i mig som odjur. Drömmar spelas upp i svart och rött.

Om man inte upplevt den känslan kan man inte förstå den
Så jag ber dig inte förstå mig

Jag vet nu vad det är - det blir aldrig bättre, det blir aldrig lättare
Jag har kämpat med känslan i 22 år
Den kommer alltid att finnas och det får jag leva med

Det blir aldrig bättre, det går aldrig över...
Ack vad jag längtar hem!

Havet erbjöd mig en gång ett hem. En dag ska jag återvända.


Det är ingen sjukdom som går att bota eller går över med tiden

Det är inte depression eller melankoli
Det är inte självmordstankar eller något destruktivt

Det är tankar om döden, om hemlängtan
Det går endast att bota med att leva och

Det är det dikten nedan handlar om. Då havets ska sluka allt jag är.

Magisk kram i vintermörkret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...