Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

måndag 22 november 2010

Den som drömmer ensam

Rans dotter Himingläva, den genomskinliga som speglar havet
Först ut av Rans döttrar :)


Den som drömmer ensam
Jag sitter på en frostig sten
Och spanar ut över havet
Det är stilla och grått
Mitt ansikte är som havet

Nere i havet simmar fiskar och valar
I mitt sinne snurrar tankar och förnimmelser
Men de är murkna och förstörda
De är förpestade och eländiga

Snart kommer de försvinna
Kanske ned i havet, i ensamheten
Alla mina drömmar spolas bort
Mina minnen kommer gå förlorade

Vad mer finns det att göra
Än att sitta här och bli vän med den gud
Som kommer sluka allt vad jag är
Och allt jag en gång var

När havet tar mig, gråt ej då
Gör inte havet djupare än vad det är
Mina ödsliga drömmar är inget värt att sörja
Det finns inget hopp för en som jag

Tystnade är här, sorgen är över
Jag sjunker sakta ner i ett mörker
Det är stilla och grått
Mitt ansikte är som havet

Frid och ljus i november mörkret
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...