Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 27 september 2011

Stillheten vid sjön

Stillheten vid den uråldriga, djupa sjön
fick mig att fundera

Eller var det mina tankar eller sjörået som talade?
Ju mer stilla en sjö är, desto vackrare är den



Enkelheten

Jag har alltid mött häxor som kämpat med titlar och diplom
Vänt alla ord för att ha ett ord på sig själv. En titel.

Stillheten

Jag har aldrig gett mig själv en titel, förutom häxa
De andra har jag fått av andra
Och jag har med tiden tagit till mig dem för att förstå mig själv

Skönheten

Vi människor verkar behöva dem
För att inse att vi är unika (precis som alla andra)

Vi vandrar långt ifrån oss själva för att komma på vilka vi är

Andligheten

Jag läste till medium i nästan 4 år, hos olika lärare
Jag gjorde allt, utom att skaffa ett diplom
Jag insåg att diplom kan skada, jag har mött för många
Min gåva finns ju hos mig, med diplom eller ej

Jag backar undan från häxor som kan allt,
häxor/medium/helare som har väggen fylld av diplom
Är det bara jag?


Ju mer stilla en sjö är, desto vackrare är den


Kaskeloten Ran kom till mig
Hon viskar så mycket klokt

Ett så stort och mäktigt djur, på 9 meter
på några meters avstånd, rör sig obemärkt förbi
I tystnad, i hemlighet
Det finns ingen anledning till att göra något väsen
Hon vet vem hon är, hon vet att hon  är en liten val
i ett stort hav, lika värdefull för det

Utan hennes släkte, skulle vi inte finnas

Magisk kram,
ljuso och frid

3 kommentarer:

  1. Hoppas det ej är mig du backar undan ifrån hjärtat. bara undrar då jag ej hört nåt på ett tag från dig.utan att skälla men saknar dig ju! ;) kram visa kloka DU som är allt som jag utan att behlva visa den o den är jag utan vi är dem vi är.ps och vem behöver diplom och för vem ska man visa dem för? kramar kärlek ljus korpängel

    SvaraRadera
  2. Takk for dyp visdom og vakre bilder!

    Jeg føler det også slik. Jeg har ingen behov for å sette merkelapper eller titler på meg selv, jeg er den jeg er her og nå, og trenger ikke rope det ut til alle. Jeg har mange diplomer... men de ligger i et skap. Det viktigste er kunnskapen og lærdommen jeg har fått, redskaper til min åndelige vei.

    Klem :)

    SvaraRadera
  3. @ Korpängel: nej, det har inget med dig att göra. kramar!

    Kram på dig också Hilde!! :)

    /korpöga

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...