Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 15 september 2011

När Balder hälsar på

Jag har ju berättat om det förut
att jag vandrar med en gud och en gudinna vid varje Fullmåne

Jag missade fullmånen den 12, som vanligt
Munin är inte med mig!

Ovetandes om att jag missat månen så mediterade jag igår
Och jag kallade på min guide (vildmarksmannen)
Men mot mig kommer någon vacker som en ängel
(och vildmarksmannen ser inte ut så - se honom här - så förstår ni att det inte var han som kom)

Jag hade väl inte fått någon Sao Miguel-feber?! ;)
Så utbrister jag: men det är ju du Balder!
Jo, det var Balder som kom och så fortsatte meditationen
Och den avslutades med att jag somande och drömde en mardröm
Som rensade mitt system! Big time!

Men, poängen är den
Att jag sedan kollade upp fullmånen och insåg att jag missat den
Och så kollade vilka gudomar jag skulle vandra med
och det var Balder och Eira

Så när Munin är bortflugen så finns det andra som påminner
Det var så häftigt :)
Tack Balder för din gåva

Kom just på det ja... mardrömmar... hmm...


Liten Azorisk sparv vid foten av en enorm japansk ceder


Anyway, jag måste läsa ut en bok innan kl 19 ikväll och nedsläpp
Hockeysäsongen drar ju igång
Och ja, jag är modoit

Och alla verkar förkylda just nu, även jag

Magisk kram,
ljus och frid!

2 kommentarer:

  1. Så fint!
    Jag hoppas att jag någon dag också kommer att ha sådana upplevelser. Jag är inte riktigt där än. Har inte tränat så mycket på att meditera att jag kan "tuna in" på den våglängden...

    SvaraRadera
  2. Självklart kommer du dit :) Kalla på gudomen och de skall komma. Anta deras utmaning, men du måste vara beredd på att den inte alltid är enkel.
    Jag har lärt mig att asarna, vaner och jättar är luriga, krävande och besvärliga lärare. Kanske är de så för det är vad jag vill. Jag vill ha utmaning. De kanske är snallare mot andra... ;)

    Kramar!
    Korpöga, som inte får logga in.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...