Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

torsdag 29 september 2011

När de små hälsar på

Igår kom en liten talgoxe och tittade in genom fönstret
Och idag kom en groda upp för bron på väg in

Jag undrar vad som kommer imorgon? ;)


Hopp iväg!

Look at me looking at you

How u doing? *Joeys röst*

Kiss me!

Grodan var väldigt stor och fin, tjock och nöjd
Den kommer nog klara vintern fint,
jag hoppas den bosätter sig hos oss
Vi har alltid haft en husgroda i våran damm

Den saknade flera tår, så antingen har rovdjur varit på den,
eller så har den slagits
Slåss grodor? Fin iaf... och nej, den fick ingen puss ;)

Tack för era gåvor, små vänner!

Magisk kram,
ljus och frid!

5 kommentarer:

  1. Så söta!! :) Jag skulle ha pussat grodan!! (fast jag trodde det var en padda, men jag har säkert fel :)

    Jag läste ditt förra inlägg, där du skrev om häxor och diplom och sånt. Couldn't agree more! :) Jag har en massa diplom av olika slag som för tillfället ligger och skräpar i nån låda någonstans skulle jag tro...och där har dom legat i många år nu. Jag kanske skulle bränna dom, för jag trivs så bra med min nuvarande "titel": ingenting, haha ;)

    Ha det gott! Kram :)

    SvaraRadera
  2. Lätt att tro att det är en padda, den är så fet och stor.
    Men den har grodans mörka sidfläck, och upphöjda ögon
    Och rätt kropp och fötter, som vanlig groda R. temporaria
    Jag fick faktisk kolla i en bok så att jag kunde va säker,
    För det är nog den största jag sett,
    Jag borde ha pussat den bara därför ;)
    Den kanske kommer tillbaka :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. vilka vackra inlägg du har gjort. spindelnät är så vackra. :) du fångar verkligen det vackra i det som ej alltid syns. ;) folk glömmer bort sånt här så tack för du påminner dem du fina.sen så fina trevliga besökare du haft med ,med budskap härligt att se.hm någon som varit på herr groda det låter mindre bra.hoppas dem övervintrar hos dig.antar fågeln tittar in sen när den letar mat i vinter. :) tack för dina fina inspirerande inlägg. kramar ljus kärlek till dig och dina fina

    SvaraRadera
  4. Jo, jag tror grodor kan slåss.

    SvaraRadera
  5. Men biter de tårna av varandra då?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...