Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

måndag 12 september 2011

Hemma, men borta

Nu är jag hemma, i Sverige.
Men Sao Miguel är också hemma, så egentligen har jag åkt bort nu...
Krångligt, men jag har två hem ;)


Duvhökarnas öar - Azorerna

Ön utan duvhökar men full av ormvråk, men inte en enda orm dock… deras enda reptil är en liten ödla.


Resan var helt fantatisk. Det känns så overkligt, som om jag drömt allt ihop. Jag har nu sett/simmat med vilda delfiner och/eller valar 10 gånger. Azorerna har 24 valarter som passerar eller lever i deras vatten. Jag har fått se 5 arter.

Atlantisk flasknosdelfin/öresvin
Trusiops truncatus, 3,8 m och 500 kg


Kortnosad vanlig delfin/springare/sadeldelfin
Delphinus delphis, 2,6 m och 160 kg


Atlantisk fläckigdelfin/betseldelfin
Stenella frontalis, 2,3 m och 140 kg


Kortfenad grindval/pilotval
Globicephala macrorhynchus, 7 m och 3,600 kg


Kaskelot
Physeter macrocephalus, 18 m och 57 000 kg
Denna individ beräknades dock till att vara en hona på ca 9 meter. Vi såg andra som var ca 12 m.



Vi besökte även tre vulkankratrar, teplantage, bananplantage, ananasplantage, badade i varma källor, drack naturligt kolsyrat mineralvatten, besökt Terra Nostra parken och Borges park, ätit ”vulkankokt” mat, vandrat i djungel, badat i vattenfall och en lagun full av korall och fiskar, och så klart mitt ute i atlanten där det var ca 1800 m djupt… listan kan bli lång. Fullspäckat schema men ändå lugnt och skönt. En drömsemester.

Jag kommer nog återkomma med både bilder och ord om denna ö och delfiner längre fram
Magisk kram,
ljus och frid

3 kommentarer:

  1. välkommen hem igen till ditt första hem kära vän kramar om

    SvaraRadera
  2. Låter makalöst vackert. Ser fram mot att läsa mer så småningom.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...