Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

tisdag 21 december 2010

Midvinterblot

Idag sitter jag i mörkret.
Ett stearinljus är tänt och jag bränner den sjätte runen Kenaz,
men även den sjunde runan på mitt ljus - Isaz, som betyder att den glädje som finns i denna ceremoni och högtid skall bestå. Den skall "frysas" av Isaz.

Jag har klätt granen idag i rött och guld. I högtalaren hörs musik från Eldnatten på Urkult.
Jag filmade Eldnatten men det är inte mycket att se med en mobilkamera. Men musiken är vacker fast det skrälar lite men folk är så kräsen nu för tiden. Allt ska vara av högsta kvalité, men jag orkar inte haka upp mig på det, det duger mer än väl.
Annars hör man Wardruna och Valravn i högtalarna idag. Jag vill höra trummor och horn.

Idag blotar jag till Oden, Tor, Balder och Sunna.
Det är Midvinterblot, Julblot eller Juletid (wicca: Yule)
Det är Solens återkomst, ikväll vid 23-tiden. Jag fick se Sunna innan hon försvann idag, hon brann så röd och sänkte sig ned i vita dimmor.

Det är även Fullmåne idag och en månförmörkelse ska ha ägt rum. Jag sov då enligt ryktet.
Så idag blir det en Fullmånevandring, och vilken gudinna det rör sig om har Munin flugit bort med.

Jag har tappat tid och rum. Jag lever mycket annorlunda nu, än vad jag gjorde för ca 1,5 år sedan.


Magisk kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...