Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

fredag 31 december 2010

Gott nytt år

Vilken nyårsgåva vi fick idag. En vacker råbock spatserade förbi på tomten
Sådan skönhet.
Han åt, la sig och sov i snön och traskade sedan vidare in mot skogen, och katterna fick titta på honom
Tack för din gåva.

Jag kom att tänka på Odens ord:

Hjordar veta när vända hemåt de skola
och gånga då från gräset,
men ovis man aldrig känner
sin egen mages mått

Något vi lätt glömmer, speciellt i juletider (jag iallafall)

Ät gott och festa loss nu ikväll, men känn din begränsning,
och bränn en eld för att lämna det gamla året bakom er
Nyår är inte bara en fest, det är en stor, global symbolisk handling för att lämna saker bakom sig
Att förlåta och glömma, att hoppas och längta



Gott Nytt År
Må mål och mannavett i minne och hjärta
dig givas nog att dig hjälpa
Och magiska kramar ska ni ta med in i det nya året

1 kommentar:

  1. Önskar Er detsamma och hoppas på ett Underbart Nytt År för oss och våra 4-benta vänner!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...