Välkommen

Välkommen till Lokeshem, där Munin Korpöga bor
Där Skogsrå och Sjörå möts. Där land och hav kolliderar. En magisk plats där mina intressen möts, där jag vandrar mellan världarna och utforskar min andliga väg. Där gudinnan och thursen i mig skapar och ödelägger.

Här kan du läsa om mitt liv som häxa, asatroende och drömmare. Min blogg uttrycker mina sanningar, tankar och funderingar, mina erfarenheter - ha det i åtanke när du läser.

Tack för din Tid. Äring, ljus och frid!

onsdag 28 mars 2012

Svar om min häxkonst - 40

40. Ditt altare, om du har ett!

Jag skapade mitt första altare när jag började öppet kalla mig häxa. Jag var 11 år gammal. Sen dess har det förändrats många gånger. Men just nu är det nedpackat i min magiska låda. Jag har ett litet altare framme nu. Mitt positiva, affirmations altare. Inte så asatroiskt.

Där finns en gudinna av glas, hon är mitt centrum nu. Frigg. Där finns Virtues delfin kort som jag drar varje dag. Där finns några små figurer som symboliserar gudinnan Trud, ett spöke för andevärlden och förfäder, och en liten hustomte för naturandarna. Några kristaller och så finns där Mjölner.
Bilden visar en del av altaret, ihopställt.


Enkelt, postitivt, glädjande, hälsande. Jag har gjort mitt liv enklare. Jag har renat och rensat. Jag förbereder en flytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...